Let op! Anders dan aangegeven zijn onze artikelen allemaal in nabestelling en niet op voorraad!
Het creëren van een krachtige identiteit voor je bedrijf is vandaag de dag erg belangrijk. Mensen kopen eerder van een bedrijf waarvan ze het gevoel hebben dat ze het kennen en dat het bij hen past. En dan gaat het niet alleen om de producten die een onderneming verkoopt en hoe ze dat doen, maar ook om de onderliggende normen en waarden van het bedrijf. Wat vind je belangrijk en waar zet jij je voor in? Wat heb jij je klanten te bieden en waarom zouden mensen voor jou willen werken? Met een sterke bedrijfsidentiteit beantwoord je meteen al deze vragen voor mensen die jouw bedrijf nog niet kennen. Je bedrijfsidentiteit opbouwen begint al bij de werkkleding die je kiest voor je personeel!
De werkkleding die jouw werknemers dragen, is erg belangrijk voor de eerste indruk die mensen krijgen van jouw bedrijf. Gebruik het als een visueel hulpmiddel om het merkimago te creëren dat jij graag wilt. Een duidelijke merkidentiteit zorgt ervoor dat potentiële klanten meteen zien en voelen waar jij je als bedrijf voor inzet en of dit aansluit op hun eigen normen en waarden. Vind je duurzaamheid bijvoorbeeld erg belangrijk en draag je dit ook uit, dan wil men dit uiteraard terugzien in je bedrijfskleding. Niet alleen op kantoor of in de winkel, maar ook als je naar beurzen of evenementen gaat. Zorg ervoor dat alles een mooi geheel wordt, in dezelfde bedrijfskleuren en dezelfde huisstijl. Zo zorg je voor herkenbaarheid en een betere aansluiting op je doelgroep.
Employer branding is steeds belangrijker aan het worden voor bedrijven en merken, zeker op de huidige arbeidsmarkt. Er zijn meer vacatures dan werkzoekenden, dus is het als bedrijf noodzakelijk om op te vallen en te laten zien wat jij sollicitanten te bieden hebt. Men onderschat vaak hoe groot de impact van werkkleding is op de uitstraling van een organisatie. Het creëert een sterk gevoel van gemeenschap binnen een bedrijf. En voor veel sollicitanten is een hecht team een groot pluspunt als ze op zoek zijn naar een nieuwe werkgever, zeker voor de jongere generatie. Valt jouw werkkleding erg in de smaak, dan kun je er zelfs nog voor kiezen om aan de slag te gaan met merchandising. Dit zie je bedrijven zoals Coca Cola en de Rabobank bijvoorbeeld actief doen. Employer branding is niet alleen een effectieve manier om nieuwe klanten te krijgen, maar ook om aantrekkelijk te zijn en blijven als werkgever!
Werkkleding met een opvallende uitstraling zorgt niet alleen op kantoor of tijdens evenementen voor meer herkenbaarheid, maar ook buiten werktijd en in het openbaar. Zorg dat mensen jouw logo niet eens meer hoeven te zien om te weten om welk bedrijf het gaat, bijvoorbeeld door opvallende kleding te laten maken in jouw huisstijl. Als werknemers die kleding dan buiten werktijd dragen, bijvoorbeeld in de pauze of als ze na werktijd een boodschap gaan doen, zijn ze eigenlijk een mooi reclamebord voor jouw organisatie. Zeker als jouw werknemers vaak in het openbaar komen tijdens een werkdag, zoals bij bezorgdiensten of in de bouw, is het goed om voor opvallende en herkenbare werkkleding te kiezen.
Een sterke bedrijfsidentiteit en bijpassende werkkleding zijn dus enorm belangrijke onderdelen van de marketingstrategie van jouw bedrijf. Het helpt je om een sterk imago op te zetten waarmee je niet alleen nieuwe klanten aantrekt, maar ook interessanter wordt voor werkzoekenden. Dat is zeker in deze tijd natuurlijk mooi meegenomen!
Deze website maakt gebruik van moderne technieken die niet worden ondersteund door jouw webbrowser. Update mijn webbrowser