5 voordelen van gepersonaliseerde relatiegeschenken

Ondanks de digitalisering wordt het bedrijfsleven juist weer steeds persoonlijker, zowel richting klanten als richting het personeel. Dat zie je ook duidelijk terug in het geven van relatiegeschenken. De tijd van de ‘massageschenken’ lijkt namelijk zo goed als voorbij te zijn. Gepersonaliseerde relatiegeschenken worden steeds meer de norm. Dat is eigenlijk ook niet zo gek, want in een tijd waar we soms meer contact hebben met chatbots dan met echte mensen, verlangen we juist steeds meer naar dat persoonlijke contact. Mensen willen niet meer kopen van ‘gezichtsloze’ bedrijven. Mensen willen kopen van mensen. Maar wat zijn nu eigenlijk de voordelen van persoonlijke relatiegeschenken? Dat gaan we je vertellen!

1. De persoonlijkheid van je bedrijf laten zien

Met gepersonaliseerde relatiegeschenken kun je echt de persoonlijkheid van je bedrijf laten zien. Je hebt immers veel mogelijkheden, bijvoorbeeld door een geschenk te bedrukken. Je kunt je logo, je slogan of zelfs een eigen bedrijfsmotto op het geschenk zetten. Of nog sterker: een persoonlijke boodschap aan de ontvanger. Zo laat je zien waar jouw bedrijf voor staat en maak je tegelijkertijd op een persoonlijke manier contact met je (potentiële) klant of leverancier. Je kunt jouw huisstijl mooi naar voren laten komen en tegelijkertijd een persoonlijke touch toevoegen voor de ontvanger. Zo is het meteen duidelijk dat je veel moeite hebt gedaan om een speciaal geschenk in elkaar te zetten.

2. Versterk je merkidentiteit met gepersonaliseerde relatiegeschenken

Met persoonlijke relatiegeschenken versterk je de identiteit van jouw bedrijf of merk. Aangezien steeds meer bedrijven vandaag de dag aan de slag gaan met employer branding, wordt iedere onderneming ook een merk. Dit is een sterke zet, want het vergroot de zichtbaarheid van je bedrijf enorm en zorgt ervoor dat het aantrekkelijker wordt voor mensen om bij jou te solliciteren. Door geschenken weg te geven met jouw logo en huisstijl erop, versterk je de merkidentiteit. Daarnaast zorg je ervoor dat mensen steeds aan jouw bedrijf denken als ze het geschenk zien. Hierdoor krijgen mensen meer positieve associaties met jouw bedrijf!

3. Waardering tonen aan je werknemers

Wie zegt dat relatiegeschenken alleen maar voor zakelijke partners zijn? Jouw hardwerkende personeel verdient op z’n tijd ook wel een kleinigheidje. Bijvoorbeeld wanneer een collega een speciale leeftijd heeft bereikt, met zwangerschapsverlof gaat, of je gewoon een algemene overwinning of mijlpaal binnen het bedrijf met hen wil vieren. Personaliseer de cadeaus met persoonlijke boodschappen en complimenten voor je werknemers om de impact nog groter te maken. Werknemers zullen zich meer gezien en gewaardeerd voelen, wat de werksfeer en de motivatie op de werkvloer weer positief beïnvloedt.

4. Gepersonaliseerde relatiegeschenken zijn een effectieve marketingtool

Een persoonlijk relatiegeschenk is naast een mooi blijk van waardering ook een effectieve tool voor de marketing van je bedrijf. Sta je met je bedrijf op een beurs of evenement, dan is het super slim om bedrukte geschenken van hoge kwaliteit weg te geven. Kies het liefst voor handige en functionele geschenken, zodat de kans groot is dat mensen ze bewaren en gebruiken. Als jouw logo of slogan erop bedrukt is, zullen de ontvangers steeds weer aan jouw bedrijf denken. Je laat als bedrijf zien dat je investeert in je klantrelaties en in kwalitatieve producten. Geef bijvoorbeeld geschenken zoals een bedrukte drinkfles, een notitieboekje in jouw huisstijl of een USB-stick met jouw logo erop.

5. Meer loyaliteit van klanten en een sterkere band met leveranciers

Gepersonaliseerde relatiegeschenken zorgen bij klanten voor meer loyaliteit richting jouw bedrijf en bij leveranciers voor een sterkere zakelijke band. Je laat zien dat je de samenwerking waardeert en dat je blij bent met je klanten of zakelijke partners. Zo bouw je een positieve relatie met hen op en moedig je klanten ook aan om vaker aankopen te doen bij jouw bedrijf. Consumenten willen immers niet meer als nummer beschouwd worden door bedrijven. Een persoonlijke benadering is dus noodzakelijk voor het genereren van terugkerende klanten!

 

Je gebruikt een verouderde webbrowser

Deze website maakt gebruik van moderne technieken die niet worden ondersteund door jouw webbrowser. Update mijn webbrowser

×